Zaloguj
Reklama

Wielkość "rezerwy poznawczej" a choroba Alzheimera

Autor/autorzy opracowania:

Recenzenci:

  • Jacek Przybyło

Źródło tekstu:

  • HealthDay, Archives of Neurology

Adres www źródła:

Kategorie ICD:


Wielkość
Fot. Pantherstock
(0)

Wyniki najnowszych badań potwierdzają słuszność hipotezy, że u ludzi lepiej wykształconych choroba Alzheimera roziwja się wolniej.

Od pewnego czasu przypuszczano, że u osób o wyższym poziomie wykształcenia (innymi słowy charakteryzujące się większą "rezerwą poznawczą") postępy choroby Alzheimera są spowolnione w porównaniu z ludźmi gorzej wyedukowanymi. Catherine M. Roe ze Szkoły Medycyny Uniwersytetu Waszyngtona w St Louis i współpracownicy poddali niedawno badaniom z wykorzystaniem pozytonowej tomografii emisyjnej kilkadziesiąt pacjentów z tym rodzajem otępienia i kilkuset zdrowych ochotników.

Jak podano w publikacji w listopadowym wydaniu czasopisma "Archives of Neurology", u ludzi z dużą ilością płytek amyloidu odnotowano korelację pomiędzy szybkością postępów choroby Alzheimera a poziomem wykształcenia, natomiast u pozostałych uczestników nie stwierdzono takiej zależności. Nie rozstrzygniętą kwestią pozostaje, czy zakres rezerwy poznawczej może być zwiększany dzięki wysiłkom podejmowanym przez daną osobę.

(0)
Reklama
Komentarze