Zaloguj
Reklama

Stanowisko AHA dotyczące włączania terapii u dzieci z ADHD

Autor/autorzy opracowania:

Recenzenci:

  • dr n.med. Ewa Krzystanek

Źródło tekstu:

  • Vetter VL, Elia J, Erickson C, et al. Cardiovascular monitoring of children and adolescents with heart disease receiving stimulant drugs. A scientific statement from the American Heart Association Congenital Cardiac Defects Committee of the Council on Car

Stanowisko AHA dotyczące włączania terapii u dzieci z ADHD
Fot. ojoimages
(0)

W kwietniowym wydaniu czasopisma Circulation przedstawiono stanowisko ekspertów z American Heart Association dotyczące konieczności przeprowadzania dokładnej oceny kardiologicznej, z uwzględnieniem wykonania elektrokardiogramu u dzieci i młodzieży z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej - ADHD (attention-deficit/hyperactivity disorder), u których planowane jest rozpoczęcie terapii lekami pobudzającymi.

W swojej opinii eksperci podkreślają, że leki pobudzające stosowane w terapii mogą powodować objawy uboczne w postaci podwyższenia ciśnienia tętniczego krwi oraz wzrostu częstości akcji serca. Chociaż u większości dzieci z ADHD objawy te są niegroźne, mogą być groźne u dzieci z niektórymi wrodzonymi wadami serca lub zaburzeniami rytmu, predysponując do wystąpienia nagłego zatrzymania akcji serca.

 

(0)
Reklama
Komentarze