Zaloguj
Reklama

Ergonomia w pracy

Autor/autorzy opracowania:


Ergonomia w pracy
Fot. ojoimages
(0)

Wielogodzinne siedzenie przed komputerem jest powodem wielu wad.

Zalicza się do nich bóle stawów, kręgosłupa, szyi, barków pleców, łokci, przedramion, nadgarstków, dłoni i palców. Mogą również pojawić się problemy neurologiczne, np. bóle głowy, problemy z koncentracją, oraz ze wzrokiem.

Jak temu zapobiec? Bardzo istotne jest odpowiednie przygotowanie stanowiska pracy. Stolik z komputerem powinien mieć ruchomy pulpit na klawiaturę, klawiatura powinna mieć kabel o odpowiedniej długości, krzesło powinno być regulowane, monitor musi mieć regulowaną podstawę oraz duży ekran antyodblaskowy. Odpowiednia odległość od monitora to 50-70 cm, środek ekranu powinien być 10-20 cm poniżej poziomu oczu.

Odpowiednia postawa ciała:

  1. plecy oparte o oparcie
  2. głowa prosto
  3. nadgarstki na poziomie lub poniżej przedramion
  4. łokcie powyżej klawiatury
  5. uda oparte o siedzenie
  6. kolana na poziomie lub poniżej ud
  7. stopy położone na podłodze, nie mogą być skrzyżowane.
(0)
Reklama
Komentarze