
Spożywanie diety śródziemnomorskiej wiąże się ze spadkiem zapadalności na choroby sercowo-naczyniowe oraz niektóre typy nowotworów.
Przeprowadzono badanie ponad 2 tysięcy osób oceniając ewentualny związek pomiędzy stosowaną dietą śródziemnomorską a zapadalnością na chorobę Alzheimera.
Autorzy ustalili, że stosowanie diety śródziemnomorskiej wiązało się z mniejszą zapadalnością na chorobę Alzheimera.
Przeprowadzono badanie ponad 2 tysięcy osób oceniając ewentualny związek pomiędzy stosowaną dietą śródziemnomorską a zapadalnością na chorobę Alzheimera.
Autorzy ustalili, że stosowanie diety śródziemnomorskiej wiązało się z mniejszą zapadalnością na chorobę Alzheimera.

Autor opracowania: Scarmeas N, Stern Y, Tang MX, Mayeux R, Luchsinger JA.
Źródło tekstu: Ann Neurol. 2006 Jun;59(6):912-21.
Adres www źródła: www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?itool=abstractplus&db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=abstractplus&list_uids=16622828
Tagi: choroba Alzheimera dieta
Dodaj swój komentarz