użytkowników online: 1180
Dieta bogata w magnez zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru
opublikowano: 24-01-2012

Naukowcy wskazują na związek pomiędzy spożywaniem zielonych warzyw bogatych w magnez (kapusta, szpinak), a mniejszym ryzykiem wystąpienia udaru mózgu. Suplementacja magnezu, choć pomocna, nie jest tak skuteczna jak prawidłowa dieta.

Każde dodatkowe 100 miligramów magnezu spożytego dziennie, zmniejsza ryzyko udaru niedokrwiennego - najbardziej znanego, zwykle spowodowanego przez zakrzepy - o dziewięć procent.


Mediana spożycia magnezu dla przeciętnego mężczyzny i kobiety włączonych do analizy, wynosiła 242 mg dziennie. Zaleca się, aby mężczyźni i kobiety powyżej 31 lat spożywali odpowiednio 420 i 320 mg, magnezu.

Większość badań pozwoliła naukowcom wykluczyć inne czynniki, takie jak obciążenia rodzinne. Nie można jednak jednoznacznie wskazać, czy inne aspekty tego co ludzie jedli, częściowo lub całkowicie wpływało na nieprawidłowości.

Każde dodatkowe 100 miligramów magnezu spożytego dziennie, zmniejsza ryzyko udaru niedokrwiennego - najbardziej znanego, zwykle spowodowanego przez zakrzepy - o dziewięć procent.


Mediana spożycia magnezu dla przeciętnego mężczyzny i kobiety włączonych do analizy, wynosiła 242 mg dziennie. Zaleca się, aby mężczyźni i kobiety powyżej 31 lat spożywali odpowiednio 420 i 320 mg, magnezu.

Większość badań pozwoliła naukowcom wykluczyć inne czynniki, takie jak obciążenia rodzinne. Nie można jednak jednoznacznie wskazać, czy inne aspekty tego co ludzie jedli, częściowo lub całkowicie wpływało na nieprawidłowości.

Autor opracowania: Anna Pyka

Źródło tekstu: HealthNews

Tagi: udar mózgu  dieta  magnez  warzywa

Dodaj swój komentarz

 

Ankieta

 

Jak się uspokajasz?

Konkurs na forum
Konkurs tematyczny